دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

  • ۰
  • ۰

فرش اتاق خواب، اول اندازه و سپس چیدمان!

در بیشتر خانه ها، به خصوص خانه خودمان، فضای کمتری بدون فرش پیدا می کنیم. انگار فرش جزئی از زندگی ما شده است و فضایی را بدون آن بی روح و خالی تصور می کنیم. بعد از نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب شاید دومین فضایی باشد که نقش فرش در آن مهم است و دلایل زیادی برای آن وجود دارد، جدا از لطافت و لطافتی که هنگام ورود به داخل ایجاد می کند، یک راه عالی برای رنگ دادن به آن است. ، الگو و بافت به فضا نیز. اما سوالی که بسیاری از افراد می پرسند این است که چه اندازه و ابعادی برای اتاق آنها مناسب است و حتی فرش باید در کجا پهن شود. در این مقاله به این سوالات به همراه نمونه های زیادی از خانه های ایرانی پاسخ خواهم داد.

چیدمان اتاق خواب

فرش را کجا می گذارید؟

هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که دقیقاً برای چه هدفی می خواهید از فرش استفاده کنید. احتمالاً همه فکر می کنند که فرش باید زیر تخت پهن شود تا کاملاً آن را بپوشاند و از سه طرف دیده شود. اگرچه این ایده کاربردهای زیادی دارد، اما تنها گزینه پیش روی شما نیست. ممکن است بخواهید فرش را در کنار یا زیر تخت قرار دهید یا اینکه تخت را به طور کامل از سایر قسمت های اتاق جدا کنید. بنابراین قبل از انتخاب ابعاد و اندازه دقیق، بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

ابعاد و اندازه فرش مناسب اتاق خواب

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب ابعاد فرش برای اتاق خواب این است که معمولاً آنها را بسیار کوچکتر از اندازه خود اتاق در نظر می گیرند. برای دستیابی به نتیجه بهتر، می توانید برخی از قوانین کلی را دنبال کنید:
 

  • در هر اتاقی، فرش نباید به طور کامل به دیوارها بچسبد. در واقع در یک اتاق کوچک باید 12 سانتی متر از دیوارها و در یک اتاق بزرگ 20 سانتی متر فاصله داشته باشند.
  • فرش نباید به لبه مبلمان اتاق برسد. یا باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که کاملاً زیر آن قرار گیرد، یا باید به اندازه‌ای کوچک باشد که حداقل 10 سانتی‌متر از پایه مبلمان یا مبلمان فاصله داشته باشد.
  • اگر اتاق خواب شما کوچک است، هرگز فکر نکنید که باید یک فرش کوچک بخرید. از طرف دیگر، می توانید از یک فرش بسیار بزرگ برای پوشاندن کل اتاق استفاده کنید. فقط به فاصله فرش تا دیوارها دقت کنید.
  • فراموش نکنید که فرش نباید مانع باز و بسته شدن درب اتاق یا کمد شود.

فرش نصب شده زیر تخت

برای پهن کردن فرش زیر تخت خود دو راه دارید: اول اینکه فرش باید کاملاً زیر تخت باشد و دوم اینکه فرش فقط دو سوم تخت پایینی را بپوشاند و قسمت بالای تخت خالی باشد. هر دو گزینه صحیح هستند و مانعی برای استفاده از آنها وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که در هر دو حالت فرش باید حداقل 30-45 سانتی متر از سه طرف تخت بیرون زده باشد.

شما می توانید از سایزهای زیر فرش های خانواده سلطنتی استفاده کنید:

  • فرش 9-12 متری برای پوشاندن کل تخت، ضایعات آن و نشیمنگاه پایین تخت.
  • فرش 8-10 متری فقط برای پوشش تخت و فاصله لازم دور آن.
  • فرش 8-10 متری برای پوشاندن دو سوم پایین تخت و صندلی کنار آن.
  • فرش 6-9 متر فقط برای پوشاندن دو سوم پایین تخت بدون نیمکت.

می توانید از سایزهای زیر فرش زیر تخت دو نفره استفاده کنید:

  • فرش 6-9 متری برای پوشاندن تخت و صندلی پایین
  • فرش 5-8 متری برای پوشاندن دو سوم پایین تخت
  • فرش 9-12 متری برای پوشاندن تخت کنار تخت و زیر صندلی

فرش کنار تخت

ممکن است بخواهید از یک ست روتختی زیبا استفاده کنید و نخواهید فرش زیر آن سادگی یا زیبایی آن را به خطر بیندازد. در این صورت به یک یا یک فرش برای تخت نیاز خواهید داشت. زیرا با توجه به اصول طراحی، زمانی که روی تخت می نشینید، بهتر است پاهای شما روی زمین نرم باشد و مستقیماً با کف سرد و سخت اتاق تماس نداشته باشد. اگر سبک دکوراسیون شما نیاز به طراحی متقارن دارد، می توانید از دو فرش یکسان در دو طرف تخت استفاده کنید. معمولا مناسب ترین ابعاد برای این مدل فرش، یک فرش کوچک 2-3 متری برای اتاق های کوچک و 3-5 متری برای اتاق های بزرگ است.

فرش زیر تخت

گاهی اوقات خرید یک فرش بزرگ بر اساس ابعادی که قبلا ذکر کردم می تواند گران باشد و ممکن است مقرون به صرفه نباشد. بنابراین در این حالت می توانید از یک فرش زیر تخت و دو اردک در کناره ها استفاده کنید. قوانین این ایده کاملاً شبیه موارد قبلی است: فاصله تا دیوارها رعایت می شود، فضای کافی بین فرش و سایر مبلمان و مبلمان اتاق وجود دارد، اگر نیمکت پایینی وجود دارد، تخت زیر آن است. کاملا پوشیده شده

قسمت های مختلف اتاق خواب را از هم جدا کنید

در مورد دوم، ممکن است هیچ یک از اهداف فوق را برای فرش کردن در اتاق خواب خود نداشته باشید. به عنوان مثال گاهی در اتاق خواب از فرش های کوچک برای جداسازی قسمت های مختلف مانند تخت، میز یا محل کار، میز آرایش، فضای بازی کودکان، فضای نشیمن و ... استفاده می شود. در این صورت اگر نمی توانید فرشی تهیه کنید که تمام فضاها را پوشش دهد، کافی است فرش کوچکتری بین فضاهای مورد نظر قرار دهید.

  • ۰۰/۱۰/۱۶
  • مهسا یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی