دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

  • ۰
  • ۰

آخرین دستگاه های نظارت پزشکی و پوشیدنی

در دنیای امروز، آسایش و راحتی بر همه چیز اولویت دارد، به ویژه هنگامی که صحبت از تکنولوژی می شود. از مهم ترین ابزارهای بهداشتی در زمینه دستگاه های الکترونیکی می توان به ساعت های مچی و ساعت های هوشمند اشاره کرد که استفاده از آن ها روز به روز بییشتر از قبل نیاز به آن احساس می شود. این گونه دستگاه ها برای نظارت بر سلامت پزشکی برای جمع آوری داده های سلامت شخصی و ورزش افراد طراحی شده اند. تقاضای رو به رشد برای دستگاه های پوشیدنی یک بازار در حال گسترش برای دستگاه های حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است. تکنولوژی تناسب اندام پوشیدنی آنقدر در جامعه رسوخ کرده است کهساعت های هوشمند فناوری های پیشرو در جهان هستند و آینده ای رو به رشد دارند.

تقاضای رو به رشد برای فن آوری های پوشیدنی

استفاده از تکنولوژی پوشیدنی در چهار سال اخیر از سه برابر فراتر رفته و همچنان روند صعودی خود را دارد. دلیل آن هم این است که عده کثیری از مردم می خواهند سلامت و علائم حیاتی خود را زیر نظر داشته باشد و چک کنند. بر اساس تحقیقات، بیش از چهار پنجم مصرف کنندگان می خواهند از فناوری های تناسب اندام پوشیدنی یا دستگاه های نظارت پزشکی استفاده کنند.

فناوری های بهداشتی پوشیدنی شامل دستگاه های الکترونیکی مانند فیتبیت و ساعت های هوشمند است که مصرف کننده می تواند از آن ها استفاده کند. این ابزارها برای جمع آوری داده های سلامت و ورزش کاربر ایجاد شده اند. تعداد مصرف کنندگان فناوری های پوشیدنی از ۹٪ در سال ۲۰۱۴ به ۳۳٪ در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

توسعه فناوری های پوشیدنی و احتیاج برای کنترل سلامت با استفاده از آن ها تأثیر عمده ای بر صنعت پزشکی گذاشت و تولیدکنندگان این فناوری ها به سمت اختراع ابزارهایی مانند فیتبیت و ساعت های هوشمند روانه شده اند. 

دستیار نظارت بر دمای بدن

«فیورگجت» نام دستگاهی برای نظارت مداوم، تحلیل و اشتراک دمای بدن است که توسط محسن مقدم معرفی شد. این محصول یک روش جامع اندازه گیری دمای بدن را بر اساس فناوری IoT برای از بین بردن کمبود روش های موجود فراهم می کند و از آمار جمعیت شناسی و بالینی کشور آگاه است.

دمای بدن از علائم اصلی حیات آدمی است که تغییرات آن اولین نشانه یک بیماری را گزارش می کند و از دوره تکامل جنینی تا آخرین روزهای زندگی مشاهده می شود. فیورگجت وسیله ای پوشیدنی است که با بالشتک، زیر بغل یا کشاله ران ویژه ای ارتباط برقرار می کند و دائماً دمای بدن را زیر نظر دارد.

مطالب مرتبط:  معرفی پلوپز برقی شیائومی IHFB01CM

حسگرهای زیستی

حسگرهای زیستی

موفق ترین دستگاه های نظارت پزشکی، حسگرهای زیستی هستند که با ساعت های مچی و ساعت های هوشمند متفاوت هستند. حسگرهای زیستی پوشیدنی فیلیپس در واقع نوعی چسب است که اطلاعات مربوط به حرکت، ضربان قلب، میزان تنفس و دمای بدن را جمع آوری می کند و به کاربر اجازه می دهد به راحتی و بدون محدودیت حرکت کند.

تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه آگوستا به تازگی نشان داده است که حسگرهای زیستی وضعیت وخامت بیمار و ابتلا  به ایست قلبی یا تنفسی را حدود 90 درصد کاهش داده است. این نتیجه توانایی دستگاه های پوشیدنی را در بهبود پیامدهای بیمار و کاهش حجم کار متخصصان پزشکی نشان می دهد.

قلب هولتر

قلب هولتر

هولتر مانیتورینگ قلب یا الکتروکاردیوگرام که به صورت کوتاه شده هولتر قلب نام دارد، یک روش تشخیصی است که برای اندازه گیری و نظارت بر فعالیت قلب در تشخیص ضربان های نامنظم قلب به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت به کار می رود که به نام مخترع نامگذاری شده است. 

هولتر قلب آزمونی برای مطالعه ی سلامت قلب است. این یک روش غیر تهاجمی برای ارزیابی آریتمی های قلبی و اختلالات هدایتی برای مدت طولانی بوده که کاربرد زیادی دارد و ارزش ویژه ای برای تشخیص اختلالات هدایت الکتریکی است که در دوره کوتاه یا موقت وجود دارد.

ابزار پوشیدنی برای مانیتورینگ و نظارت بر سلامت سیستم تنفسی

تا به اینجا چندین دستگاه پوشیدنی برای مانیتورینگ و نظارت بر عملکرد دستگاه تنفسی انسان توسعه یافته و مورد استفاده قرار گرفته است. منتهای مراتب، این دستگاه ها تنها میزان تنفس را اندازه گیری می کنند و قادر به اندازه گیری حجم هوایی که تنفس می کنیم نیستند. اندازه گیری حجم هوای تنفسی برای افراد مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی مهم است و می تواند به روند بهبود آن ها کمک کند.

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا دستگاهی کم هزینه و آسان برای استفاده طراحی کرده اند که عملکرد تنفسی را زیر نظر دارد که حجم هوایی را که تنفس می کنیم اندازه می گیرد. دستگاه از دو حسگر مقاوم تشکیل شده است که به اطراف شکم و دنده ها چسبانده می شوند و میزان نیروی کششی اعمال شده به بافتی که به آن متصل هستند را اندازه گیری می کنند.

گام بعدی در آپدیت و به روزرسانی این محصول اتصال آن به یک گوشی هوشمند و نظارت بر سلامت سیستم تنفسی خواهد بود که احتمالا به زودی به محصول نهایی و قابل استفاده تبدیل خواهد شد.

  • ۰۰/۱۲/۰۱
  • مهسا یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی