دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

  • ۰
  • ۰

با رونمایی از سری کنسول های بازی PS5 و XBOX X علاوه بر ارائه مشخصات و ویژگی های آنها، این سوال برای کاربران پیش می آید که کدام تلویزیون ها برای این نسل از کنسول های بازی مناسب هستند؟

این سوال کم کم به دغدغه طرفداران این کنسول ها تبدیل می شود و حالا علاوه بر انتخاب حیاتی پلی استیشن و ایکس باکس، باید تصمیم بگیرید که متناسب با بودجه و بودجه، تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X برندهای مختلف بخرید یا خیر. نیاز دارد. . خودت پرداخت کن

به طور خلاصه، تلویزیون های مورد استفاده برای این نسل از کنسول های بازی باید از ویژگی هایی مانند کیفیت تصویر 4K، پورت HDMI2.1، نرخ به روز رسانی 120 هرتز و استاندارد تصویر HDR پشتیبانی کنند. اکثر تلویزیون های ما از پورت 0.HDMI2 و نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی می کنند، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توانیم از این تلویزیون ها برای بازی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال به مهم ترین عناصر در این زمینه اشاره می کنیم، سپس به مروری بر این ویژگی ها می پردازیم و در نهایت ضمن معرفی و بررسی بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X، قیمت نیز به عنوان مانیتور، ما همچنین هزینه بازی ها را پرداخت خواهیم کرد، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

PS5 یا Xbox Series X؟!

شاید یکی از بحث برانگیزترین سوالاتی که هر ساله در بین گیمرهای مختلف مطرح می شود، خرید PS5 یا XBOX باشد. هر سال، سونی و مایکروسافت تلاش می کنند تا رقابت را بشکنند، نقطه ای که با PS4 در 2019-2020 به نفع سونی تمام شد. به شخصه با وجود اینکه از طرفداران پلی استیشن هستم اما باید گفت که طراحی مایکروسافت ایکس باکس بسیار بهتر است و حس کاربری بهتری را منتقل می کند. از نظر قدرت گرافیکی، هر دو تقریباً در یک سطح هستند، اما ایکس باکس عملکرد کمی بهتر در این زمینه دارد. به عنوان مثال، ایکس باکس دارای قدرت پردازش 12 ترافلاپس است، در حالی که پلی استیشن 5 دارای قدرت پردازش 10.28 ترافلاپس است. یا از نظر حافظه داخلی ایکس باکس 175 گیگابایت فضای بیشتری دارد.
یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید تلویزیون برای کنسول های نسل نهم باید در نظر گرفت، پشتیبانی تلویزیون از HDMI2.1 است زیرا بدون پشتیبانی نمی توانید تصاویر 4K را با نرخ تازه سازی 120 هرتز پخش کنید.

تلویزیون سازگار با PS5

همانطور که در مقدمه ذکر شد، تلویزیون PS5 یا Xbox X-Series شما باید از ویژگی‌های خاصی پشتیبانی کند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

کیفیت تصویر 4K

وضوح 4K شاید یکی از رایج ترین کلماتی باشد که هنگام بررسی یا خرید تلویزیون با آن مواجه می شوید. همچنین ممکن است جالب باشد که بدانیم معنای 4K تا حد زیادی در خود نهفته است. کیفیت تصویر 4K در واقع 4 برابر Full HD است که با عدد چهارم در آن نشان داده می شود. تصاویر 4K به دلیل تصاویر با وضوح بالاتر، وضوح بهتر و طیف رنگ بهتری دارند که تفاوت اصلی بین PS4 SLIM و PS4 pro است.

نرخ تازه سازی 120 هرتز

برای بازی با PS5 و XBOX X Series، تلویزیون شما باید از وضوح 4K با نرخ رفرش 120 هرتز یا وضوح 8K با نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی کند. اگر کلمه نرخ تازه سازی برای شما جدید است، به عبارت ساده، تعداد دفعاتی که تصویر در یک ثانیه رفرش می شود، نرخ تازه سازی نامیده می شود، مثلا نرخ نوسازی 120 هرتز در ثانیه، تصویر نشان داده شده در تلویزیون 120 بار رفرش می شود.

تاخیر ورودی

ورودی به زبان ساده‌تر، فاصله زمانی بین ارسال تصویر از منبع و پخش آن بر روی صفحه تلویزیون است که در مورد کنسول‌های بازی و سیستم‌های بازی اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال، هنگام انتخاب مانیتور مناسب برای بازی، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود تأخیر ورودی کم است که در هنگام استفاده از تلویزیون برای مانیتورینگ نیز صادق است. پشتیبانی از HDMI2.1 در تلویزیون‌های PS5، تصاویر 4K با فرکانس 120 هرتز را با حداقل تأخیر ورودی کمتر از 25 میلی‌ثانیه تولید می‌کند.

نرخ نوسازی متغیر (VRR)

VRR مخفف Variable Refresh Rate و مخفف Variable Refresh Rate است که یک ویژگی کاربردی در کیفیت تصویر یک تلویزیون بازی است. می‌توان گفت که VRR به تلویزیون انعطاف‌پذیری زیادی برای منتظر ماندن برای قاب کنسول جدید می‌دهد که در نتیجه عملکرد نرم‌تر و جلوگیری از برش تصویر را به همراه خواهد داشت.

HDMI 2.1

به زبان ساده، پورت HDMI نسخه 2.1 دارای پهنای باند 64 گیگابیت بر ثانیه است که تقریباً 2.5 برابر کابل های HDMI نسخه 2 است که پهنای باند خوبی برای انتقال محتوای چندرسانه ای از جمله ویدیو 8K، صدای eARC و قابلیت هایی مانند VRR و FreeSync است. محدود کردن استفاده از این پورت ها در کنسول های بازی مدرن، یک بخش بازی رده بالا خواهد بود و شاید یکی از دلایلی که سونی و مایکروسافت از HDMI2.1 استفاده می کنند، ورود به حوزه بازی 8k باشد. در واقعیت مجازی است. 

بهترین تلویزیون برای PS5 در سال 2021

تلویزیون سونی A90J

Sony A90J Old یک مدل عالی 4K رده بالا است که مانند همه دستگاه های قدیمی، دارای مشخصات عالی است. این تلویزیون با ظاهر زیبا و مدرن خود در کنار دو پایه ساپورت شیک و مستحکم نظر هر خریداری را به خود جلب می کند. با نسبت کنتراست بالا، صاف کردن کامل سطح مشکی را ارائه می دهد و اگرچه روشنایی HDR آن فقط برای تلویزیون های LED مناسب است، اما به دلیل طیف رنگی گسترده و جذاب با کنتراست بالا، همچنان یک تجربه تماشای عالی برای محتوای HDR فراهم می کند. فراهم کند. از دیگر ویژگی های سونی A90J می توان به دو پورت HDMI2.1، Dolby Vision، eARC و زاویه دید وسیع اشاره کرد. این تلویزیون همچنین از سیستم عامل جدید Google TV در بخش هوشمند خود استفاده می کند که به نوعی جایگزین Android TV شده است.

تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سامسونگ QN90A پرچمدار سری جدید Neo Cold است که نوعی پل ارتباطی بین سری Cold و Mini LED است. استفاده از Mini LED در نور پس‌زمینه به تلویزیون اجازه می‌دهد تا روشنایی بیشتری را نمایش دهد و در نتیجه عملکرد خوبی در مقابله با انعکاس نور دارد و همچنین کنترل محلی بیشتری برای کاهش نور فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی های QN90A NeoCold می توان به نرخ نوسازی متغیر (VRR) و چهار پورت HDMI2.1 اشاره کرد که به جرأت می توان آن را بهترین تلویزیون سامسونگ برای PS5 نامید. اگرچه پنل VA وجود دارد، اما به لطف فناوری Ultra view Angle، زاویه دید وسیعی دارد که به بیننده اجازه می دهد تصاویر واضح و دقیق را در زوایای مختلف ببیند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی این مدل جدید، پیشنهاد می کنیم بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN90A را مطالعه کنید.

  • ۰۰/۱۰/۱۷
  • مهسا یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی