دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

دیجی برتر

دیجی برتر، جایی برای برترین محصولات دیجیتال

  • ۰
  • ۰

نخستین کاری که برای گوشی که تازه اقدام به خرید آن کردید باید انجام دهید، تنظیم و راه اندازی آن گوشی است. این کار شاید در زمانی که نوکیا در زمان خود آقایی می کرد، کار ساده ای بود. ولی با روی کار آمدن و ظهور گوشی های هوشمند این کار کمی پیچیده شده است. به همین دلیل در دیجی برتر  سعی در حل این مشکل داریم. 

قبل از هر چیز باید بدانید که تصاویر و مراحل ذکر شده در این آموزش در مورد نحوه راه اندازی یک گوشی اندرویدی برای همه گوشی ها قابل اجرا نیست. چرا که اگرچه بسیاری از گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، اما تولیدکنندگان مختلف از رابط کاربری و روش پیکربندی خود استفاده می کنند؛ بنابراین، طراحی UI، و همچنین مجموعه ویژگی ها، متفاوت است. شما باید این مراحل را دنبال کنید تا یک گوشی اندرویدی راه اندازی کنید.

گوشی سامسونگ

راه اندازی یک گوشی اندرویدی: گوشی خود را شارژ کنید و سیم کارت را در آن قرار دهید

هنگامی که تلفن را برای اولین بار از جعبه خارج می کنید، احتمالا ً یک باتری نیمه شارژ شده پیدا خواهید کرد. این مقدار شارژ اولیه برای راه اندازی کافی است، اما شما هنوز هم باید سطح شارژ گوشی را قبل از راه اندازی اولیه بررسی کنید.

همچنین شما می توانید تلفن خود را به پریز متصل کرده و مراحل راه اندازی را انجام دهید. در این حالت دیگر نگران تخلیه باتری در حین کار نباشید. اگر حدس می زنید که گوشی شما شارژ کافی دارد، می توانید بدون اتصال آن به پریز مستقیماً از آن استفاده کنید.

شما باید سیم کارت خود را قبل از راه اندازی گوشی وارد آن کنید. درون جعبه گوشی خود به دنبال یک سوزن کوچک باشید. از این سوزن برای درج سیم کارت داخل دستگاه استفاده می شود. به دنبال یک سوراخ کوچک در لبه های کناری گوشی باشید. سوزن را داخل سوراخ کوچک قرار دهید تا یک قطعه یک قطعه پلاستیکی که محل درج سیمکارت در آن است از گوشی خارج شود.

نحوه درج سیم کارت در هنگام راه اندازی یک گوشی جدید اندروید

سیمکارت را داخل قطعه پلاستیکی مذکور قرار دهید. معمولاً یک اشاره کوچک در کنار قطعه پلاستیکی در مورد نحوه درج سیم کارت وجود دارد. 

انداختن سیمکارت درون گوشی اندروید

بعد از قرار دادن سیم کارت درون قطعه پلاستیکی، آن را به آرامی وارد گوشی خود کنید و به آرامی فشار دهید. اگر احساس می کنید سینی سیم کارت گیر کرده و به درستی جا نمی شود، قطعه را از دستگاه بیرون بکشید و دوباره امتحان کنید.

توجه: اگر کارت حافظه ای برای گوشی هوشمند خود خریده باشید، می توانید آن را در همین مرحله وارد قطعه کنید. حالا گوشی را با استفاده از دکمه پاور روشن کنید.

راه اندازی اولیه گوشی اندروید 

هنگام راه اندازی یک گوشی اندرویدی، هنگامی که برای اولین بار گوشی خود را روشن می کنید، باید رمز شبکه WI-Fi و سیم کارت خود را آماده کنید؛ چرا که برخی از مراحل نیاز به اتصال به اینترنت خواهد داشت. گوشی هوشمند شما نیاز به اتصال به سرورهای گوگل و شاید سازنده گوشی دارد که در این حالت امکاناتی در اختیار کاربر قرار می دهد که در ادامه به آن پرداخته می شود. 

 آیا باید هنگام راه اندازی اولیه یک گوشی اندرویدی از یک حساب گوگل استفاده کنم؟

سامسونگ، شیائومی، اوپو، وان پلاس و دیگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باید برخی برنامه ها را به طور پیش فرض برای اندروید نصب کنند تا از گوگل به صورت رایگان استفاده کنید. بنابراین در هنگام راه اندازی یک گوشی اندرویدی، از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید یک حساب گوگل رایگان راه اندازی کنید یا نه؟

برنامه های  Play Store در گوشی اندروید

هنگامی که یک گوشی اندرویدی را راه اندازی می کنید، می توانید با استفاده از یک حساب Google به فروشگاه Play دسترسی پیدا کنید. این بسیار مهم است چرا که این فروشگاه دارای بسیاری از برنامه های تایید شده است; این برنامه ها عملکرد گوشی هوشمند شما را افزایش می دهند. علاوه بر این شما می توانید به روز رسانی برنامه را از طریق فروشگاه Play store دریافت کنید.

اگر از قبل حساب Google دارید، می توانید با این حساب در گوشی جدید وارد شوید(login). همچنین می توانید با حساب Gmail یا حساب YouTube که چندین سال قبل ایجاد کرده اید وارد حساب Google خود شوید. در غیر این صورت روی "نه" ضربه بزنید و یک حساب رایگان با آدرس ایمیلی که می خواهید ایجاد کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، Google از شما در مورد روش های پرداخت (برای خرید های بعدی فروشگاه) و اطلاعات شخصی اضافی می پرسد. شما می توانید آنها را مسدود و رد(skip) کنید.

مطالب مرتبط: خرید گوشی سامسونگ با بهترین کیفیت

جلوگیری از سرقت گوشی های هوشمند

شما با استفاده از حساب Google خود به یک سرویس وب محبوب به نام "Find my device" دسترسی خواهید داشت. در این حالت اگر گوشی خود را در جای اشتباهی بگذارید؛ این ویژگی به شما این امکان را می دهد که تلفن خود را از راه دور تماس بگیرید یا قفل کنید. اگر شما آن را از دست داده، شما همچنین می توانید اطلاعات موجود را حذف کنید و یا محل آن را پیدا کنید. بدیهی است که برای دسترسی به این موارد باید گوشی شما روشن و به اینترنت متصل شود.
اضافه بر این، یک قفل فعال سازی مجدد با حساب Google شما تنظیم شده است. در این صورت اگر دزد گوشی شما را به تنظیمات کارخانه برگرداند، پس از روشن کردن دستگاه باید اطلاعات حساب Google شما را وارد کند. اگر آن فرد به اطلاعات دسترسی نداشته باشد، هرگز نمی تواند از تلفن شما استفاده کند.

پشتیبان گیری رایگان از مخاطبین، قرار ملاقات ها، ایمیل ها و غیره

از آنجا که Google یک ارائه دهنده خدمات است، فعالیت های مبتنی بر اینترنت شما را ثبت و ضبط، پشتیبان گیری و همگام سازی می کند. یک حساب Google دسترسی به مخاطبین، ایمیل، علاقه مندی های مرورگر(bookmark ها)، قرار ملاقات ها، عکس ها و پرونده ها را در چندین دستگاه می دهد.

مطالب مرتبط: تازه های محصولات با دیجی برتر

نصب به روز رسانی در زمان شروع به کار یک تلفن اندرویدی

گوشی هوشمند شما به احتمال زیاد برای همیشه به اینترنت متصل است. از لحاظ تئوری، این نشان می دهد که دستگاه شما همیشه در برابر حملات خارجی آسیب پذیر است. شما می توانید با چک کردن و نصب به روز رسانی های سیستم عامل به طور منظم، نقش خود را در حفاظت از گوشی خود انجام دهید. بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه و تبلت این به روز رسانی ها را ماهانه ارائه می دهند.

به همین دلیل است که هنگام شروع یک گوشی اندرویدی جدید از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید این به روز رسانی ها را فورا دانلود کنید یا نه؟ برای به حداقل رساندن تمام نقص های امنیتی ممکن، توصیه می کنیم که در اسرع وقت آنها را نصب کنید.

برای اطمینان از اینکه گوشی شما آخرین نسخه اندروید را اجرا می کند، به مسیر زیر بروید:

Setting > System > System Update > Check for Update

انتشار این به روز رسانی ها بسته به تولیدکننده تلفن ممکن است متفاوت باشد. با این حال، بهتر است گزینه "Check for Software Updates" را بزنید. 

بررسی به روز رسانی گوشی

جستجو برنامه های جدید در هنگام راه اندازی یک تلفن اندرویدی

گوشی های هوشمند یک همراه شخصی هستند و دقیقا همان چیزی هستند که شما از آنها می سازید. شما می توانید با استفاده از برنامه های مناسب عملکرد و ویژگی های گوشی خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال، موسیقی جدیدی را در گوشی خود ایجاد کنید، فیلم ها را ویرایش کنید و حتی زبان های جدید را یاد بگیرید.

 

پ.ن: ممنون میشم اگه تجربه ای تو این زمینه با ما در میون بزارید و داخل کامنتا نظراتتونو بزارید که بقیه کاربرای عزیز هم بتونن استفاده کنن. :))

  • ۰۰/۱۰/۲۵
  • مهسا یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی